dinsdag 19 mei 2009

Vanmorgen kreeg ik van 1 van de zorgjuf een papier in mijn handen gestopt over KweetAl.

Ze wilde dit programma eens uittesten in het eerste en het tweede leerjaar maar vroeg mijn hulp om het te installeren. Het leek me wel een nuttig programma dus heb ik het maar iets nader bekeken.

Als je het programma download, dan krijg je een zip-bestand.
Dit bestand moet je unzippen zodat je het nadien kan gebruiken.

Het grootste probleem voor juffen is meestal het aspect:
Hoe download ik dit bestand en hoe installeer ik het op mijn computer zodat ik het kan gebruiken.

Hiervoor zijn een aantal handleidingen op de site terug te vinden:

Zo kan je Kweet'al downloaden
Zo kan je Kweet'al uitpakken en starten



http://www.kweetal.info/


Het programma bestaat uit verschillende onderdelen:

1. leren lezen
2. spelling
3. rekenen
4. spelletjes

Ik zou zeggen... probeer het uit zodat je het nadien met je kinderen ook kan uitproberen.

Meer sites om te leren lezen vind je terug in dit vorige blogartikel: Leren Lezen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten