vrijdag 16 oktober 2009

Leren typen - heel eenvoudig!


Ik betrap mij erop dat het al een hele tijd geleden is dat ik nog eens de tijd heb gehad om iets op mijn blog te plaatsen, ook al kom ik elke dag heel veel leuke dingen tegen, daarom deze kleine inspanning om wat verloren tijd in te halen!


Leren typen ... iets wat niet echt tussen de eindtermen staat, maar toch kan het handig zijn om daar af en toe gebruik van te maken.

Stel je voor ... je geeft je kinderen een opdracht en een deel hiervan is veel vroeger klaar... ipv ze zomaar op het internet te laten rondzwerven (niet educatief maar veronderstel dat veel leerkrachten dit wel doen) kan je ze de opdracht geven om hun typen te verbeteren.

Je kan dit via een heel eenvoudige website of een heel leuk programma dat je enkel op de pc hoeft te installeren.

http://www.typelesonline.nl/NL/Aspx/Start.aspx is een website waarop je kan leren typen.

Je kan kiezen: ofwel leer je letters typen, ofwel leer je tekst typen ofwel leer je je eigen ingevoegde tekst typen.

Het programma is heel eenvoudig en dadelijk toegankelijk via het internet!

Rapidtyping:

Dit programma is heel handig om te
leren typen of om blind te leren typen. Je kan hier gebruik maken van standaard oefeningen en je kan ook je eigen oefenteksten invoeren. Dit programma toont je welke vinger je moet gebruiken wat heel handig is om juist te leren typen.




Op deze website kan je het programma downloaden:


Zelfs als leerkracht is dit een schitterend programma, want ook jullie kunnen hiermee leren typen! 'k zou zeggen: UITPROBEREN!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten